Relacja z „Różańca do granic”

W deszczowy sobotni poranek 7 października 2017 r., o godz. 600, pięć autokarów z uczestnikami „Różańca do granic” wyruszyło z Bydgoszczy do nadwiślańskiej miejscowości Sarbinowo.

Naszym celem była wspólna modlitwa za pokój na świecie, naszą Ojczyznę, Kościół, rodziny, wspólnoty oraz za nas samych. Dzień na modlitwę nie był wybrany przypadkowo, ponieważ przypadł w Święto Matki Bożej Różańcowej, I sobotę miesiąca, w roku 140.rocznicy objawień Matki Bożej w Gietrzwałdzie, w 100.rocznicę Objawień Fatimskich oraz w przededniu 100.rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Już w autokarze przez śpiew, modlitwę, czytanie relacji, z różnych stron Polski, przygotowywaliśmy się do tego wydarzenia. Sprawiło to, że podróż minęła nam bardzo szybko. Zaraz po dotarciu na miejsce wzięliśmy udział we mszy świętej i w adoracji Najświętszego Sakramentu.

Msza św. różaniec do granic

Po nabożeństwie mogliśmy poczęstować się ciastem, wypić herbatę lub kawę, przygotowaną przez tamtejszych parafian oraz chwilę odpocząć i ogrzać się w autokarze.

Następnie o godz. 1350 wszyscy, a było nas około tysiąca osób, wyruszyliśmy na plażę, aby nie zważając na deszcz oraz wiatr odmówić modlitwę różańcową. Świadomość, że tak duża liczba osób w Sarbinowie i w innych miejscach Polski odmawia w tym samym czasie modlitwę, dziękując za otrzymane łaski i prosząc o nowe, zrobiła na nas ogromne wrażenie.

Na plaży dzięki falującej na wietrze fladze Fundacji Drużyny Mieszka spotkaliśmy również przedstawicieli Parafii Świętej Trójcy oraz Fundacji Drużyna Mieszka z Czaplinka, gdzie obecnie proboszczem jest ks. Jacek Brakowski, nasz duchowy przewodnik.

Różaniec do granic

Po zakończeniu modlitwy różańcowej udaliśmy się do autokarów. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i nadziei na lepszą przyszłość ruszyliśmy w drogę powrotną do Bydgoszczy.

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział razem z nami w „Różańcu do granic” w Sarbinowie, jak również tym osobom, które w innych miejscach Polski łączyły się z nami w modlitwie.

Aby zobaczyć więcej zdjęć z wydarzenia, kliknij tutaj.